7 feb. 2012

Födelsedagskort till en ettåring


Mitt yngsta barnbarn Signe har precis fyllt 1 år....oj, oj, vad tiden går fort! Så därför var det dags att slå sig ner i hörnan och stöka till lite igen *ler*
Vilken färg skulle jag ta om inte rosa-
det är så härligt att riktigt få frossa i rosa ibland!
Min bästa vän just nu är kant-rivaren. Om man sedan lägger lite glitter över de nötta kanktena så blir det en vacker effekt tycker jag.
Över blommorna och bladen lade jag över  lite glossy accents och även här blev det lite glitter.
Den lilla foten som knappt syns) passade också in bra här.

 Jag har börjat använda mer o mer crackle accents. Jag tycker att det blir så fina kontraster mot allt det "vackra på korten. Sedan "lyfter" det bokstäverna fint.

 Insidan klädde jag md ett "collagekort" på födelsedagsbarnet. Den motsatta sidan håller jag lite privat.



Ni som bor nära Hudik kan väl hålla öron o ögon öppna för det kommer att bli en byta/sälj/scrappträff i Hudik inom en snar framtid. Vi är några som insett att vi har
en massa material vi aldrig använder. Någonstans därute i stugorna finns det säkert någon som kanske är på jakt efter just en sådan grej som andra bara har liggande.
Ser fram emot att få träffa en massa härliga scrappare också!
Kram




Tjäna pengar på din blogg - Testa gratis!

2 kommentarer:

  1. Yes, nu är bollen i rullnng.....
    Jag hör av mej!!!
    Fint kort, underbart barnbarn:)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med ett foto-collage på insidan av kortet!!
    Man fotar ju några kort under året på dom små söta raringarna!!

    Kramar Helena

    SvaraRadera