18 nov. 2012

Skärpning!

Hej vänner.....dvs ni som är kvar efter detta långa uppehåll.
När mörkret smyger sig in på knutarna så startar en sorts process i huvudet på oss scrappare. Tankarna flyger kors o tvärs.....vad har jag för material nu´rå? Vad måste kompletteras, köpas nytt, sorteras bort.......har jag fotopapper, stämpelpapper, cardstock.....mm mm.
Så nu har processen startat igen! Jag kommer att blogga lite då och då, inte varje dag och kanske inte heller varje vecka men när andan faller på. Det ska vara roligt också, inte ett tvång.
Nu kör jag på  fram till jul en gång och sedan en liten semesterpaus tills i slutet på januari.

Visar Er ett beställningkort som jag gjort i helgen. Lite rosa, shabby chick och lull-lull var det som gällde:

Jag tror jag fick med allt! På insidan ser det ut så här (ursäkta den dåliga färgåtergivningen)

Jag tycker versen är så otroligt vacker, min favorit för närvarande.
Andra sidan fick bli så här



Ok sedan så finns det väl ingen scrappare som undgått att julen närmar sig med stormsteg! Jag brukar börja med julkorten i september månad för att hinna med att göra alla. Jag brukar faktiskt göra individuella kort till alla (det är därför jag börjar i september :p ). Men i år mina vänner så frångår jag mina principer och gör i stort sett likadana julkort till alla. Ja, nästan likadana, det vore väl inte jag om jag inte varierade dom något.

Mina kort går i år i svart, vitt, silver eller guld.

Allt julstök kommer i år att bli så lite som möjligt eftersom en nästan tre veckor lång semester tar sin börja tredjedag jul. Känns helt ok faktiskt. Advent närmar ju sig så lite "julkänsla" hinner vi nog få.

Detta mina vänner var mitt inlägg idag, kommer snart fler :)
Ha det gott och hoppas vi får lite snö snart!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar