30 okt. 2011

Halvtid i julkortstillverkningen

Hej där.
Här går tiden åt till att försöka göra så många julkort som möjligt på helgerna. Känner att jag börjar tröttna på röd och grön cardstock vid det här laget. Så därför blir det en del lite oväntade färger på några julkort i år. Som den här t ex
Jag har fått en liten favorit i Tim Holtz Distress Crackle paint! Måste bara köpa fler färger. Visst får man en häftig effekt? Bokstäverna har jag lägd på 3D lack för att få ett bättre djup. Sedan hade jag turen att ha embossingpulver hemma i samma färg som Crackle painten. Så då passade jag på att rama in framsidan med detta pulver. En svart liten spets på kanten av kortet blev perfekt.
                          
En närbild på min nya favoritfärg!
Inuti kortet har jag klistrat en ram jag haft liggande i min scrapväska säkert fem år! Där ser ni, man vet aldrig när saker o ting kan komma till nytta! Några brads till formen av snöflingor "ramlade" också dit.

Till sist embossade jag stämpeln med svart färg.

Här har Ni nu ett julkort utan vare sig tomtar eller röd och grön cardstock!
Precis som jag ville ha det!

Kram på Er.





                                                                                                                                                                                                                                                              

2 kommentarer:

  1. Så himla snyggt.. hur får du så där stora krakeleringar? När jag använder TH crackelering blir det bara småå. LÄR MIG *ler*

    SvaraRadera
  2. Hej Pojjo
    Jag gör inget särskilt annat än att lägga ett tjockt lager. I början försökte jag blanda ut med lite vatten då jag trodde det var för tjockt men insåg till sisit att det skulle vara sådan konsistens. Så MYCKET färg o tålamod (tar lite tid att torka)borde göra susen!

    Lycka till
    Margareta

    SvaraRadera