25 mars 2011

Canvas!

Hej mina vänner
I går kväll var jag till Hudik och träffade ett glatt gäng scrappare. Vi ville testa hur det var att jobba med canvas i olika tekniker.
Dessa tre alster åstadkom jag:

Här ska jag visa lite närmare hur jag gjort:
Vill ni ha en mer ingående beskrivning så finns den på Kristinas Scrapbooking Blogg
Materialet som jag använt mej av är acrylfärg och en hel massa lim!
Det tar ett bra tag innan det torkar men det blir en häftig effekt.
Här har jag använt ett sorts färgpulver. Tyvär kommer jag inte ihåg vad det heter men så fort jag vet återkommer jag. Den lilla fjärilen nere i hörnet har jag även använt till att maska min tavla med.

I den sista och största tavlan har jag använt ett av Bo Bunnys fantastiska papper i den nya serien som just kommit ut. Wellpapp och grovt snöre tycker jag tillför en bra kontrast till de vackra fotona. Jag bara älskar Vintagestilen!

Ha nu en trevlig helg!
Kram
Margareta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar